'קוד הנאמנות' באתר ייצור ידע

תקציר: קוד הנאמנות (Code of Loyalty), ביחד עם תרבות השקר הם שני המאפיינים הבולטים של תרבותם הארגונית של ארגונים ביורוקרטיים, בדגש על ארגונים צבאיים; ויש לו גם השפעה ישירה על תרבות השקר. משמעותו היא, שעל הכפיף/הפקוד להיות נאמן… ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות 'קוד הנאמנות' והשלכותיו, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה!

[בתמונה: קוד הנאמנות בארגונים... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי danielsfotowelt לאתר Pixabay]
[בתמונה: קוד הנאמנות בארגונים... תמונה חופשית - CC0 Creative Commons - שעוצבה והועלתה על ידי danielsfotowelt לאתר Pixabay]

עודכן ב- 21 בינואר 2023

קוד הנאמנות (Code of Loyalty), ביחד עם תרבות השקר הם שני המאפיינים הבולטים של תרבותם הארגונית של ארגונים ביורוקרטיים, בדגש על ארגונים צבאיים; ויש לו גם השפעה ישירה על תרבות השקר. משמעותו היא, שעל הכפיף/הפקוד להיות נאמן...

ריכזנו עבורכם את כל המאמרים שהופיעו באתר 'ייצור ידע', אודות 'קוד הנאמנות' והשלכותיו, על פי הכותבים (בסדר הא"ב). קריאה מועילה: 

אוספי מאמרים רלוונטיים נוספים:

אמיר אבולעפיה

האלוף אמיר אבולעפיה (ראו תמונה משמאל) שימש ראש אגף התכנון, מפקד עוצבת הפלדה, ראש חטיבת התכנון באגף התכנון, מפקד עוצבת עידן ומפקד חטיבת הנח"ל.

[התמונה משמאל היא צילום מסך]

.

.

.

.

יצחק קלדרון אדיג'ס

פרופ' יצחק אדיג'ס הוא מהחשובים במומחי הארגון של סוף המאה העשרים ותחילת המאה העשרים ואחת, וזהו הבלוג האישי שלו, המתורגם לעברית.

.

.

.

.

.

עודד בוכנר

עודד בוכנר הוא קצין צה"ל שהתגייס למשטרה בעקבות אביו, תת ניצב מיכאל בוכנר, שהיה בכיר בחיל, ושזכור לקרימינולוגים שבינינו מועדת בוכנר, לבדיקת תופעת הפשע המאורגן בישראל. 

כקצין הוא היה תוצר של מה שכונה הגר"ש - הגיוס הרב שכבתי שפתח את המשטרה לקציני צה"ל ולאקדמאים. זו הייתה הרפורמה הגדולה של המפכ"ל דאז, שאול רוזוליו (ראו תמונה למטה), שנועדה לשנות את פני המשטרה, איכותה ותרבותה הארגונית.

את האיכות היא ללא ספק העלתה. באשר לתרבות השוטרים, המאמר הזה מהווה הזדמנות לבחון את האופן שבו ראו קציני הגר"ש את המשטרה יש לנו הזדמנות להיווכח בעצמנו, מה השתנה, ומה לא...

.

.

.

.

עופר בורין

אלוף משנה במיל', עופר בורין, נשוי + 3, שירת 20 שנה בחיל האוויר בתפקידי פיקוד טכנולוגיים. היום, הוא מנהל בחברת הייטק ביטחונית. הוא מגדיר את עצמי כאדם חופשי (חילוני). החל לכתוב בתחום זה כשעלה לאוויר פרויקט 929 בניהול הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי. הוא מחפש בתנ"ך את ההקשרים לחיים במדינת ישראל בעידן המודרני.

.

.

.

.

.

.

.

הדר בן שוע

הקר בן שוע, אוניברסיטת חיפה, משטרת ישראל

.

.

.

.

אבי ברוכמן

ד"ר אבי ברוכמן שירת במשטרת ישראל בתפקידי פיקוד מטה והדרכה. בתפקידו האחרון שימש כראש המחלקה לשיטור קהילתי, בדרגת ניצב משנה. הוא עוסק במחקר ייעוץ והוראה בתחומי קרימינולוגיה ומערכת אכיפת החוק.

.

.

.

.

.

.

יצחק בריק

האלוף במילואים יצחק בריק שירת בחיל השריון כמפקד חטיבה, אוגדה וגיס וכיהן כמפקד המכללות הצבאיות. לחם כמפקד פלוגה במילואים במלחמת יום הכיפורים ועוטר בעיטור העוז; כיהן מעל עשור שנים כנציב קבילות חיילים. בשנת 2018 יצא בביקורת קשה על מוכנות צה"ל למלחמה, ונאבק באומץ, בהתנגדות צה"ל לביקורת זו.

.

.

.

.

פנחס יחזקאלי

ניצב משנה בגמלאות, ד"ר פנחס יחזקאלי הוא שותף בחברת 'ייצור ידע' ואיש אקדמיה. שימש בעבר כראש המרכז למחקר אסטרטגי ולמדיניות של המכללה לביטחון לאומי, צה"ל. הוא העורך הראשי של אתר זה.

מוטי קליינמן

מוטי קליינמן הוא בוגר האוניברסיטה העברית בהיסטוריה של ע"י וקרימינולוגיה, ומשפטים במרכז האקדמי ר"ג. מנהל חברה משפחתית לייעוץ בפיתוח תרופות, פעיל בקהילה וחובב ספר ואדם. גמלאי של משטרת ישראל.

.

.

.

.

.

.

יאיר רגב

עו"ד יאיר רגב הוא קצין משטרה בגמלאות, שמילא תפקידים רבים במערך החקירות והמודיעין. בין היתר שימש כעוזר לראש האגף לחקירות ולמודיעין, ראש מפלג חקירות כלכליות וביטחוניות ביאחב"ל, ראש לשכת החקירות במרחב השפלה ועוד.

רגב ניהל מספר רב של חקירות - בישראל ובחו"ל - כנגד ארגוני הפשיעה הפעילים בישראל, ופענח מקרי שוד ורצח רבים.
הוא משמש כיום כעורך דין פרטי (משרד עורכי-דין‏ יאיר רגב ושות'); וכמרצה בסוגיות של חוק ופשיעה.

.

.

.

.

.

.

.

מצאת טעות בכתבה? הבחנת בהפרה של זכויות יוצרים? נתקלת בדבר מה שאיננו ראוי? אנא, דווח לנו!

2 thoughts on “'קוד הנאמנות' באתר ייצור ידע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *